1. Návštěvy ordinace
- V našich zubních ordinacích pracujeme pouze na základě předchozího objednání na telefonním čísle: 603 230 799
- 1 - 2 dny před plánovaným ošetřením pacient obdrží připomínající SMS zprávu s časem dané návštěvy a je povinen tuto návštěvu potvrdit zpětnou SMS zprávou – stačí odpověď:
- ANO: v případě, že se na daný termín dostaví
- Pokud se pacient na daný termín nemůže dostavit, prosíme o telefonické zrušení.
Pokud pacient nepotvrdí nebo nezruší termín nejpozději do 13:00 hod den před jeho ošetřením, tak se daný termín automaticky zruší a bude pacientovi účtován poplatek „Pokrytí nákladů ordinace“ ve výši 500 Kč. Při termínech delších než 60 min. bude výše poplatku 1000 Kč.
U pondělních termínů je potřeba termín zrušit nejpozději do pátku 13:00 hod.
- V případě že se pacient dvakrát nedostaví bez omluvy na objednaný termín, tak bude vyřazen z naší evidence.
2. Ošetření v akutních případech
- Zavazujeme se k tomu, že pacientům, kteří v případě akutní bolesti či úrazu, telefonicky zavolají nejpozději do 11:00 hod, poskytneme termín návštěvy ten samý den. (V případě, že se pacientovi termín nehodí nebo zavolá po 11:00 hod, poskytneme nejbližší možný volný termín – nemusíme již respektovat den zavolání)
- Akutní stav nebo úraz může vyřešit jakýkoliv zubní lékař pracující v naší stomatologické praxi – nemusí se jednat o ošetřujícího lékaře daného pacienta
- Žádáme pacienty, aby své obtíže během objednávání sdělili recepční nebo dentální asistentce, abychom mohli odhadnout čas přiměřený pro dané ošetření.
- Cena akutního ošetření je min. 600 Kč
3. Plán léčby a cenová kalkulace
- Na základě vyšetření a RTG snímků, které zhotoví lékař či dentální hygienistka - ošetřující lékař navrhne pacientovi placený léčebný plán, který pacientovi odešle mailem.
- Součástí plánu léčby bude i cenová kalkulace nebo předběžný odhad ceny ošetření. Pacient bude mít možnost si plán i kalkulaci v klidu promyslet a poté se rozhodnout, jestli bude s plánem léčby souhlasit.
- V případě, že pacient s léčebným plánem souhlasí, je povinen jej pečlivě dodržovat.
- Pacient je seznámen s tím, že během ošetření může dojít ke komplikacím, které mohou daný cenový plán navýšit, a toto navýšení dle platného ceníku pacient respektuje.
4. Záruční podmínky
- Dle platných zákonů České republiky je záruční doba stanovena pouze na zubolékařské výrobky (korunky, můstky a snímatelné náhrady) dodávané ze zubních laboratoří a to v délce 24 měsíců. Na ošetření zubů (plomby, léčba kanálků apod.) záruka určena není.
- Našim registrovaným pacientům poskytujeme prodlouženou záruku na ošetření v délce 60 měsíců po provedení práce za splnění následujících podmínek:
- 1. Pravidelně, minimálně jednou za rok preventivní prohlídka u zubního lékaře
- 2. 2x do roka návštěva u naší dentální hygienistky
- 3. Index krvácení dásní BI (ukazatel zdraví dutiny ústní) nebude nikdy vyšší než 20%.
- 4. Léčba bude provedena podle navrženého léčebného plánu bez kompromisu a to včetně časového harmonogramu léčby.
- V případě, že nebude dodržena některá z výše uvedených podmínek, platí zákonná záruka
- Záruční podmínky odvíjející se od kvality dentální hygieny pacienta:
- Do 20% BI – záruka 60 měsíců (v případě dodržení všech bodů uvedených výše)
- 20 – 50% BI – záruka 24 měsíců
- Nad 50% - záruka pouze na laboratorní výrobky, záruka se nevztahuje na řešení zubního kazu vzniklého v okolí nebo pod zhotoveným stomatologickým výrobkem
- Záruka se nevztahuje na:
- 1. Odumření kořenového kanálku po ošetření výplní na daném zubu
- 2. Odlomení části vlastního zubu nebo prasknutí zubu (Vždy se snažíme maximální rozvahou určit, kolik zubních tkání zachovat a kolik obětovat pro zminimalizování pravděpodobnosti prasknutí zubu – nicméně při kousání může prasknout i naprosto intaktní zub)
- 3. Prasklé kořeny po léčbě kořenových kanálků (endodontické ošetření)
- 4. Opotřebení výrobků způsobené jeho obvyklým užíváním.
- 5. Záruka se nevztahuje na vady způsobené:
- nesprávným nebo nevhodným způsobem užívání či údržby
- změnou zdravotního stavu pacienta
- změnou anatomických poměrů, pro které byl výrobek zhotoven
- úrazem, násilím
- působením chemických látek, které jsou v organizmu člověka cizorodé, včetně léčivých přípravků, ani působením extrémních nebo lidskému organizmu nepřirozených fyzikálních vlivů, byť by tyto vlivy byly v základu vyvolány přirozenou funkcí organizmu pacienta (např. kousání do kamínků, skla, kostí, užití zubů k otevření lahví, zkracování niti, vlasce , artistické výkony – tzv. polykání ohně, přenášení břemen v zubech apod.).
- 6. Pokud došlo k úpravě zubolékařského výkonu nebo výrobku v době záruky v jiné zubní ordinaci než v zubním centru SimDent, případně v jiné zubní laboratoři.
5. Aktualizace údajů
- Pacient je povinnen pravdivě informovat lékaře o svém zdravotním stavu a souvisejících záležitostech.
- Pacient je povinen neprodleně sdělit změnu osobních údajů: pojišťovna, jméno, telefonní číslo, adresa
- Pacient je povinen sdělit ošetřujícímu lékaři změnu zdravotního stavu nebo užívaných léků bez předešlého upozornění
6. Důvody k odmítnutí léčby
- Lékař si vyhrazuje právo možnosti odmítnout nebo ukončit léčbu, pokud:
- pacient nedodržuje navržený léčebný plán, se kterým souhlasil, nejeví zájem o ošetření
- pacient se opakovaně dopustí neomluvené absence – bez včasné omluvy nedodrží sjednaný termín
- pacient se neřídí vnitřním řádem poskytovatele či omezuje práva jiných pacientů
- požadavky pacienta odporují odbornému profesnímu přesvědčení lékaře
- pacient onemocněl akutním zánětem horních cest dýchacích nebo jiným závažným celkovým onemocněním znemožňujícím řádné ošetření
- z dalších zákonných důvodů - provozní či kapacitní důvody
7. Důvody k vyřazení pacienta z evidence
- Pokud se pacient 2x nedostaví na plánovanou návštěvu bez omluvy či nejeví zájem o ošetření a nedodržuje léčebný plán, bude vyřazen z evidence.
- Pacient na tuto skutečnost bude upozorněn na nahlášené telefonní číslo nebo email.
8. Závěrečná ustanovení
- Tento vnitřní řád byl sepsán v souladu s Ústavou ČR a Zákonem o zdravotních službách.
- Tento řád je umístěn v čekárně zubní ordinace společnosti SimDent s.r.o. , a na vyžádání je k dispozici i přímo v ordinaci.
Prosíme o toleranci a shovívavost v případě čekání v naší ordinaci. Děláme naši práci s maximálním nasazením a precizností. Ordinační časy jsou vždy odhad a nikdy nevíme, jak složitý výkon nás bude čekat. V případě delších zpoždění se budeme snažit zavolat a danou informaci Vám sdělit. V případě komplikované situace se však může stát, že Vás o zpoždění nestihneme informovat. V tomto případě prosíme o Vaše pochopení.